2005/12/23

Na itt van a nyakunkon a karácsony, és megbasz. Nem az ünnep, hanem a környezet. Tegnap este afféle elő ajándékként a Quimby játszott a PECSA-ban. Nos ez egy fergetegesen jó koncert volt, még most is zsibong a lábam. Sikerült megsimogatni a didergő, fagyos lelkemet. Elérzékenyültem. Szerinted van oka?

Don Quijote ébredése

Hajtogattam a kukák mögött egy álmot
egy kerthelyiség félreeső részén.
Eldugult piszoárban vitorlázok
sapkám a hold, fésűm a szél.

Sorra dőlnek ki mellőlem a lányok
fojtogató bűntudat emészt.
A szívek szemétdombján kapirgálok.
Szeretni, Istenem, milyen nehéz!

Annyi minden bajjal kell még megküzdenem
plusz még itt van a nyakamba varrva
egy lefejezett szerelem.
Tükröm, tükröm, mondd meg nékem:
Jól áll-e ez nekem?

Sorra tűnnek el mellőlem a srácok
mindegyiknek jobb dolga akadt.
Zajos magányban foszforeszkálok
a sápadt fényű telihold alatt.

Annyi minden szarral kell még megküzdenem
ellenséges szélmalmoktól zavaros szellemem
"Nincsen veszély" - mondják -
csak képzelem.

Aztán orvosok jönnek, kezükben fegyver
és ha a vegyszer egyszer a vénába hatol:
A lakatlan sziget lakó lelke tenger lesz,
a szíve lepényhal. Itt úszkál valahol.

Annyi minden szarral kell még megküzdenem
egy tucat csörgősipkás lidérc horkol mellettem.
Választok egyet. Melyik tetsszen?
Melyik legyen a partnerem?

Kiss Tibor


Ez tökéletes rendezés volt, köszönöm Isten na még persze anyu, és a többiek. Viszont most, hogy még ajándék kutató útra kell indulnom, felvetül egy igen kemény probléma. Mert alig maradt pénzem, és ennek nem az az oka, hogy elköltöttem, hanem, hogy senki sem fizette ki a jegye árát, amit megvettem elővételbe. :(
Na mindegy kitalálok valamit. Ha S-nál van minden tallér, akkor jó. Naki amúgy sem terveztem, hogy fizetnie kéne. De hát így, hogy alig maradt forrásom eléggé elkomorít a helyzet. Mert nem lehetek szabad!

Ja, hát szép lesz ez a karácsony. De itt is az környezet a felelős. Anyu dolgozik, szinte csak Ő a családban, család alatt asszem 12 főt értek. És még meg is mondják neki, hogy mit hogyan csináljon. Bebasz, mikre nem képes az ember. Képzeld itt is az átkozott pénz. Kapott öt ezret, hogy főzzön szentestére még 7 főre, mi is csak öten vagyunk, szóval többre mint mi. Azt persze ez nem úgy megy, hogy vendégség és nem iszik a vendég semmit. Tehát a pia megvan, de a kaja lófasz, ha ezen a világon élsz és tisztában vagy a valósággal. Lehet rosszul latom, szerinted? Na és, mert érzi az ember, hogy ez gáz így, kitalálja, hogy vegyen tesco halat mert az ocsó. Hát ez basz fel a falra. Évek óta ugyanott vesszük a halat, a csarnokban tiszai pontyot mert az jó és nem ilyen tápos lófasz. Lehet drágább, mint másutt, de ez hal és nem porció. Na szóval az én anyukám nagyon sokat fog az elkövetkezendő időben dolgozni, bár mindig ez van. De most erre is dobtak két tányérral, szóval teljes a durvaság. A két tányér alatt azt értsd, hogy a család barátainak vinnének levest – ami magában tök jó és én még annak is örülnék ha átjönnének, de nem szenteste. Na és képzeld a képtelenséget, hogy a mi levesünkből vinnének a vendégeink egy harmadik félnek. Meg kell bolondulni. Anyu ezt már nem bírta cérnával. Ma, holnap főz és azért jól jön majd következő nap az a maradék, legalább aznap nem kell főznie. Azt kezdődik minden előröl, mert megint átjönnek fatert felköszönteni. Szóval jó az arány, persze aztán mi is megyünk, de hat itt nagyon összesűrűsödik a dolog.

Na ennyi, ahol tudok segítek anyunak, de hát ez is csak fél megoldás. Talán a hangzatos szlogen illik ide, hogy "szemléletváltás kell". Mindenesetre, én szeretem az ilyen családi összejövéses ünnepeket, csak ez a szenteste nagykönyvben nincs benne. Nekem a legjobban az tetszene, ha a vacsora után jönne össze a két család. Az nagyon sok problémát kilökne a sorból.

Na mindegy szerintem anyu is két dologért csinálja - hogy nekünk, gyerekeknek jó legyen és hogy végre összejöjjön a család. Így talán meg van annak az esélye, hogy le tud ülni beszélgetni olyannal, akit minden ilyen eseményen lát, csak sosem beszélnek úgy, ahogy régen.

Na ezek igen kényes dolgok, talán tanulunk belőlük, talán nem. Én ezért írtam le, hogy átlássam. Sok dologra a tárgy leírása közben jövök rá. Tudd, hogy nem ez nem üzenet, hanem emlék, amiből tanulni szeretnék majd később, ha én is oda kerülök.

Kellemes karácsonyi ünnepeket!

Nincsenek megjegyzések: