2006/01/13

a legnagyobbat, azt szeretem

Most az imént ért véget a Super Size Me című film. Most láttam először. Bár nem vagyok krónikus mekibe járó, sőt egyáltalán nem vagyok gyors kaja fan. A legtutibb a házi koszt, amit anyukám készít. Jó volt a film és szimpatikus volt a kölyök benne és az nagyon fontos. Van ez a született feleségek, hát én azt nem nézem, mert nem tudok egy szimpatikus szereplőt sem mondani belőle. Ott van a Hetedik mennyország, ami bearanyozza a délutánjaimat, mert szimpatikusak a szereplői. Na szóval ez a mai film, tök jól és spontán dobta föl a mindennapok küzdelmeit képező problémákat. Dohányzás, hehe vicces volt és szerintem gecire igaza van. Na meg az, hogy most tűzzel vassal üldözik a dohányosokat az egész Földön. Azt persze itt is majom módjára agyatlanul hozzák a rendeleteket. Az iskolát területén tilos a dohányzás! Ez a legújabb vicc. Az a roncs tanár, aki alig él meg a fizetéséből és kivannak az idegei, nem gyújthat rá a szünetben. Ettől a valljuk be kibaszott sovány élménytől is megfosztják. Az persze, hogy nem jó, ha a diák és a dohányzó tanár egy légtérben van, de meglehetne oldani azért, hogy egy teljesen külön terem legyen fenntartva, amiről a diákoknak még csak tudniuk sem kell. De birka népség ez a tanár és semmit sem fog tenni, csak tűri, hogy szarba vegyék. Pedig az én időmben, ahogy rohantunk az udvarra kicsöngetés után, egyesével kerültük ki a tanári előtt, a folyosón dohányzó tanárokat. Hát meg is van az eredménye! Kibaszottul elcseszett generáció ez a milyenk... Az persze senkinek sem tűnik fel, hogy az 'átkos' jótékony hagyatékai még mindig pusztítanak és nem múlnak el a dolgok nyomtalanul. Majd, ha a nemzedék teljesen lecserélődik és a helyünkbe lépnek utódaink, na akkor megkérdezhetjük, hogy mi történt! De addig, szerintem nincs miről beszélni.
Ja bátyám általános iskolában tanít és képzeld a minap tudtam meg, hogy náluk a tanároknak nincs külön vécéje. Képzeld el a tanár és a diák találkozik a szünetben a budin, kérdem én mi ez? Mondjuk az milyen, ha az órán kibeszélik a diákok, hogy milyen büdöset gittelt az előző szünetben a tanárjuk. Vicces, persze a színvonalat csak följebb, csak följebb, mert az eukomform jelző a legfontosabb. Csak szelektív ez az érzékenység és nem terjed ki, csak a profitálható és a tömegek előtt pufogtatható területekre. Ja és vissza a témához, hogy húzzák a bagósokat. A halálraítélt túlsúlyos embereket, miért nem ösztönzik az üldöztetéssel? Persze a cigi rossz, de akárhogy is nézzük kelléke társadalmunknak és ennyi szabadságot (számomra ez jelenti a liberalizmust és nem több) megengedhet az emberiség magának, hogy dönt - mint egyén - dohányzik, vagy sem.
Ne is kérdezd, hogy mi a véleményem a kendermagos féregről, aki valamilyen felsőbbrendű kiváltság kapcsán hivatalos megjelenésén vadkenderrel jelent meg. Bármely más esetben intést kapott volna, de ebben nem. Ha bemegy egy kaktusszal, tuti beszólnak. De, ha egy cigivel a füle mögött, szintúgy. Kérdem én ezek után van értelme bárminek is? Mert, hogy a tini ezt látva a tévében gátlástalanabb lesz mint eddig és megbukik, akkor a jardon mesélheti, hogy nincs egyenlő mérce a világban. És egy újabb kibaszott szociális probléma indul útnak.
Sok szerencsét fiacskám a jegyed a poggyásztérbe szól.

Nincsenek megjegyzések: