2006/03/23

az élet gyáva

Na folytatódott a rémálom S gépe körül. Tegnap átugrottam, hogy újabb próbát tegyek ara, ami eddig nem jött össze. Gondoltam, úgy osztom el a partíciókat, hogy a hibás részre még véletlenül se kerüljön rendszer adat. Minthogy Ubuntu mindent felpakol, ami nem is kell, így vittem egy Debian net install lemezt, olyat amiről én anno telepitettem a gépemet, nem is egyszer. Na vágjunk bele!
A net install 97%-nál leállt, a háttérből kiderült, hogy eddig jutott el
Setting up eject
azt álldogálás, na át a kettes teletypera ahol kaptam egy consolet és utána néztem mi lehet a gond. Ám ez rövid úton meghiúsult, mert
# ps ax
parancsra nem kaptam vissza semmilyen proptot. Kilépni nem tudtam, szóval ez a kísérlet kudarcot vallott.

Na de nem adtam föl! A már egyszer korábban egy hétig működő Ubuntu telepítőhöz nyúltam és a fenti partíció kiosztással ugrottam neki a telepítésnek. Lásd érdekesség gyanánt, hogy miként van elosztva a háttértár az egyes buszokon.
IDE 1 primeri slave 20 G
10 G old
9,4 G /home
0,6 G swap
IDE 2 secundary master CDROM (olvasó)
secundary slave 2,6 G /
Ne kérdezd miért így van, nem tudom! De tegnap nem volt időm szétszedni és rendbe tenni...

Na grub install hd0, vége a telepítésnek, jöhet az újraindítás. (boot hd0,1)

Splash screen, ahogy kell, persze mivel nincs net akkor még, amikor az órát szinkronizáni akarja, így az failed, de elindul automatikusan az alaprendszer konfig/csomagok telepítése.

Szépen megy is egy darabig, majd a
gstreamer0.8-jpeg
csomagnál durva várakozás után kiírja, hogy

A telepítés hibába torkollott. egy vagy több csomag nem lett telepítve...
Erre az engedélyezett reagáció mindössze egy elegáns OK.
Na irány a hátér
Setting up gnome-applets-data

dpkg: ../../src/packages.c:191: process_queue: Assertion `dependtry <= 4' failed.
Aborted
Na szóval mindezek ellenére/után a gdm fogadott és sikeresen be tudtam jelentkezni. Felváltva követelte a dpkg –configure -a és az apt-get install -f parancs párost. Felélesztettem a netet, gondoltam, ha onnan toltom, akkor a dependencia nyűg megoldódik magától. A pppoeconf script sikerrel járt lett netünk. rendszer frissítés - a probléma még mindig feszesen áll. Egyébként azóta is és a legszörnyűbb az az egészben, hogy a cups körül vannak függőségi gebaszok, ami elkerülhető lenne, mert soha sem lesz erre a gépre nyomtató dugva. Na de mindezek ellenére siker van net meg minden, lehet szörfölni a hálón.

Minthogy korábbi tapasztalat azt mutatta, hogy ezen a gépen az újraindítás mindig tartogat meglepetéseket, így gyorsan meg is húztam ezt a lehetőséget.
Hát ami fogadott, nem volt túl rózsás... net egy szál sem. Az ifconfig válasza egy nagy üresség volt. Amit még sosem tapasztaltam. Viszont mindezek után nagy nagy meglepetésre a pppoeconf sikerrel járt. Lett net! Kíváncsiságból ifconfig valasza eth0 és ppp0. Viszont eddig mindig volt, ha más nem is de egy lo elnevezésű szekció a válaszban. Szóval itt tartunk.

Azt nem mondom, hogy igazam van, de ez nem normális működés. Ha van valami ötleted szívesen várom a levelezési címemen. Ezennel lehet, hogy megnyitom a komment szolgáltatást.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hú Dani!
Ez nagyon tömény lett.... bocs, semmi ötletem sincs :)