2006/03/20

Dream

Ma az All I Have To Do Is Dream nóta csapott belém áramütésszrüen az Everly Brotherstől. Olyannyira, hogy szöveg és akkord keresés után már pengetni is kezdtem. Az egész napom, eme gyönyörű nóta dúdolásával telt. Na nekem ez a tavasz... jár a fejemben egy meseszép nóta és nyugodt vagyok netán még boldog is. Ma ezért folytatódott S gépén a teljes csőd hadművelet. Hálókártya halál, de mindezek előtt Ubuntu sírás. Vicces, mert egy nagyobb winyóra gondoltam átteszem és képzeld, nem ment fel... ami egy hete felment. Na akkor reinstall expert módban. Hűha ez már döfi. Mindenre rákérdez, gyönyörűen. Na de egy I/O error azér még így is becsúszott, biztos ami biztos. Na és a rutin – az alap rendszer telepítése. Azt hittem, tényleg alaprendszert telepít, mert azt írta ki. Mikor tapasztaltam, hogy az xserver a képernyő felbontást állíttatja velem, akkor gyanússá kezdett válni a dolog. Újraindítás után meg egy gdm fogadott és mögötte egy teljes Gnome csücsült. Csak az a különös, hogy xserver-xorg konfig scripttel nem találkoztam. Szóval fent lett a rendszer. És csodák csodája, még hálókártyát is talált, mivel betettünk egy másikat. Na de nem ilyen egyszerű, mert mivel expert módban telepítettem, így root usert is letrehozott. Ennek következménye, hogy az X alatt semmit nem tudtam root userkent futtatni. És valami miatt az ifup eth0 tetű volt rendes választ adni. Nem tudta olvasni az interfaces állományt. A baj az, hogy a telepítés után lett kicserélve a hálókari, így a hálózati kártya beállítás menüpont nem jött be, mivel nem talált eszközt. Szóval, talán utána kéne futnom, annak a scriptnek, amit a telepítő futtat, erre a célra. utána már csak egy dpkg-reconfigure . De miért van az, hogy itthon elsőre minden pöpecül indult és azóta sem marhult meg? Szerinted miért van az, hogy mindent másképpen írok mint ahogyan kéne? Ne válaszolj, költői kérdés volt! Ja az imént egy hatalmas döbbenet lett rajtam úrrá, az késztetett gondolatelterelés gyanánt postolásra.

Nincsenek megjegyzések: