2005/06/03

felhőket oszlat a fény

Na jól fáj a fejem, mintha kimosták volna álmomban az agyamat. Megin csak ugatok, de nem teszek semmit. Ja, ezúton kérek elnézést minden gyükértől, hogy előző bejegyzésemben fikáztam a fajtáját. Többet nem fordul elő igérem, amennyiben valamelyikönk eltünik a Föld felszinéről. Na ezzel megvolnánk. Jöhet a kellemesebb rész a dolognak. Találtam egy verset, ami passzol. Mí meglepő, hiszen én írtam.

Az utca kövén

Hatalmas ez a kor
Vagy inkább hatalmaskodó
Kúsznak - másznak
Az utca kövén a szerencsétlenek
Mert az a rendje mindennek
Hogy ki - ki az, aminek született
Mert a pénzember sejtjei
S a bányász verítéke
Nem egy tőről való.
És nagyon tévedsz, ha azt hiszed,
Ami körülvesz, az a jó!
Mert, ha látsz
Hát, akkor csak is tisztán
S ne érd be a kiindulás hevületével.
Mennyi intő példa hever
Ha jársz - kelsz a lábad előtt,
Te csak ne lépd át a másik szemetét,
Mert rád kerül a sor és rájössz,
Hogy akkor ott egy életen léptél át
S átlépnek rajtad is pont úgy
Ahogyan te léptél egykoron.
Nézz körül szerény hazádban

A tudomány, a művészet itt kezdődött
S ne legyünk kishitűek
Ez mind - mind bizony öröklődött.
Mennyi nagyszerű ember
Alkotta e remekművet.
De hol van az már?
Mára mind eltűntek
Nagyszerű műveik
Az enyészetté lettek
Mert nem gondoztuk őket.
Mi - mi szerencsétlenek
És itt volnánk a végén.
Hogy mi is az?
Kúszunk - mászunk
Az utca kövén
2003. március 17.

NyamiNyami
fincsi mi
fincsi mi?

Van az úgy, hogy valakit nem pusztán a saját sorsa érdekli. Hogy is hívják ezt, mikrokönyezet... valahogy így. A multkor az idióta csaj előjött ilyennel - pont nekem, hogy 'Petőfi egy gyökér volt és egy egoista balfasz' azt hittem megfejelem. Az egy dolog, hogy boldogok a lelkiszegények, de ezt tartsák magukban. Na pont jó szöveg megy ez alá, egy kis

Moby Dick - Legyél jó
Nem számíthatsz semmi jóra
Ha nem hiszel semmiben
Változtatnod kellene
Az életeden
Legyen a szívedben béke
Szeretet
Az élet nem háború
Tedd le a fegyvert
Változtass az életeden
Ne legyél istentelen
Minden bűnre van bocsánat
Felhőket oszlat a fény
Ne lásd a fehéret feketén
Mindig van remény
Ne legyen durva a lelked
A harc mire való
Ne öld meg azt, ami szép, ami jó
Legyél jó
Az élet nem háború
Bizony jó muzsika ez, így felkelés után mindenképpen felemelő. De legalább öszinte. Jól belecsaptam tegnap - ma hajnalban. Ami bánt jól odahánytam. Válogatás nélkül, ami a csövön kifér, így van ez - csak néha van másképpen. Na iszom a teámat, mert kihül, azt úgy szat sem ér.

Nincsenek megjegyzések: